Christian (16) er utplassert på Det Lille Hotel: – Han kommer til å bli hotellsjef en dag

Christian Jakobsen (16) er elev på Risør videregående skole fire dager i uka. Den siste dagen er han på jobb på Det Lille Hotel. Nå er han klar for resten av utdanningen innen reiseliv.(Av Mari Nymoen, Aust Agder Blad, 5. februar 2020)

Inne i en av suitene til Det Lille Hotel i Krags gate i Risør ryddes og vaskes det. Sengetøy og håndklær blir skiftet, og gulvet støvsuges. Det skal gjøres klar for nye gjester, og det er Christian Jakobsen (16) som står for arbeidet.

Vanligvis er han å finne på Risør videregående skole, på linjen service og samferdsel. Til utdannelsen hører det med at elevene skal utplasseres på et egnet sted. Akkurat det tok Jakobsen i egne hender.

Les mer i Aust Agder Blad